07 July 2019

Ceritera Pagi Jumaat

Tett..tett (bunyi alarm handphone menandakan jam 2:30 pagi)

Terpisat-pisat mata..
"Err betul ke, ada ada training harini? ๐Ÿค”- ngada-ngada kan ko๐Ÿ˜‰

Bangun, mandi..siap-siap..
Solat jap..

Let's go.. semangat-semangat
Ya.. dengan lafaz bismillahirahmannirohim .. enjin saga di panaskan..dan aaajomm ๐Ÿš—๐Ÿš—

Jam menunjukkan pukul 5:45am, depan sikit da RnR restoran jejantas..berhenti jap untuk solat subuh.. Tiba di sana tak banyak kereta, manusia pun ada aunty PLUS.. ok, aku ambil keputusan tunggu dalam kereta.

Dalam 6:10 am da mula ada ada kereta parking dan mereka pergi solat.. barula berani nak keluar.. hehe. Setelah selesai, aku meneruskan perjalanan..chopp...isi minyak dulu๐Ÿ˜

Biasa di highway, akan ada banyak kenderaan yang emergency di tepi jalan๐Ÿ˜ฐ nauzubillaminzalik..mohon dijauhkanlah.. lagi travel sorang sorang.


km305 - Exit 209-UPM

Tengah drive, ada brother rider ni hon..tin..tin..tin..aku pun tolehla..
Dia bagi isyarat suruh berhenti tepi..(banyak kali lah) hingga aku bagi signal nak berhenti tepi.. nasiblah duk line yg slow.. senang nak berhenti

Lagi alhamdulillah, depan sikit ada EXIT UPM, maka ada ruang untuk aku berhenti..
Ambil masa juga sebab waktu pagi.. banyak kenderaan..

OK, then..aku tak tahu nak buat apa..๐Ÿ˜ค

Da beberapa minit, aku turun dan lihat sebelah kiri kereta seperti yg ditunjuk oleh rider tadi(Allahu, tayar aku pecah) terima kasih sangat2 tak jadi apa..

Termenung lagi, "aish come on..hafizah"
Last2 aku try call adik aku(ali), 1st try tak dapat..ok
Try call abg- ok dlm pada call tu, adik aku call balik..alhamdulillah..  aku pun story situasi, lokasi masa tu..

Then dia bagi number tolplus..1800880000. "Jangan lupa hidupkan lampu kecemasan"- pesan orang di talian.

Dalam 15 minit kot, datangla kereta peronda. Alhamdulillah.. selesai.. TQ abam polis peronda tolplus..๐Ÿ˜๐Ÿš—

Maka dengan berbekal tayar spare, aku teruskan perjalanan ke Bukit Jalil.. ada kelas. Alhamdulillah, 8:25am kami tiba. Haa, aku dan Efi tiba saing..maka adalah kawan..hihi. OK, kelas harini tajuk dia MARC & RDA.





Allah permudahkan, kelas habis awal.. sementara yang lain solat Jumaat, kami review KPI.. dan  aku dinasihatkan utk pergi tukar tayar dulu sebelum balik kluang๐Ÿ˜… ikut aku yakinnya kamu nak terus balik..hihi

Mazni dan Sobri tumpangkan aku dan Efi ke stadium, aku follow sobri & mazni balik seremban untuk cari kedai tayar.
Kasihan mereka, huhu. Dah la lps tu nak masuk office.

Setelah jumpa, tq sangat2 kat dorang.. mereka pun balik..ke office. TQ gak kat Mazni sbb bagi pinjam duit..topup nak beli tayar๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…




Sementara tunggu, tq to EFi sebab berbual kat wasap..tanya camna..kalau x, bosan gak.
Tak lama, dalam jam 4:45pm dah siap.. aku pun teruskan perjalanan..

Tiba di Kluang dalam 7:50pm. Alhamdulillah..sempat Solat maghrib tapi da hujung waktu๐Ÿ˜ฐ.


Sekian, wassalam.. lepak bagaikan juara.. haha.. Alhamdulillah Allah bagi ujian, tetapi Allah datangkan pertolongan sesuai waktu. Syukur. Terima kasih pada yang bertanya, yang tidak disebutkan di atas๐Ÿ˜…

Done kelas MARC and RDA - 5 Julai 2019
Maaf, entry panjang kali ini.




No comments:

Post a Comment

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š "Posting di bawah adalah nukil...