17 April 2019

Ontok- ontok

Assalammualaikum.. 

Harini perjalanan hidup, macam2 ada.. macam ASTRO. Tetapi, biasalah kehidupan duniawi.. 
Orang kata, kalau risau kan kerja, sampai bila pun tak siap😊- eh, mcm takde kena mengena..kan..

πŸ€”Uhmm, tak kisahlah.. yang penting harini aku nak share satu perkataan baru (bagi diri aku), iaitu ontok-ontok.

Ha..mungkin ada yang sudah tahu maksud perkataan ini..dan mungkin ada yang tidak tahu- macamm saya.

Kalau korang nak tahu, ontok-ontok ni maksudnya diam-diamπŸ™„ 
Aku dah Google search tadi..perkataan ni katanya diguna pakai oleh orang noghori.. kita orang selatan ni.. patutlah first time dengar... haha. 

Ceritanya apabila kawan aku ni mesej: 

" Kita ontok - ontok je, lah"

Dengan blurr, aku pun tanya: - ontok-ontok tu apa eak?πŸ€”
Dia kata, oh, ontok2 ni maknanya diam2. Hihihi

Oklah...sekian..tu je yang au nak share kat korang dalam cerita hari ini..

OK bye. πŸ˜„

No comments:

Post a Comment

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...