23 April 2019

Kucing hitam & karpet gebu

Bismillahirahmannirahim.. Assalammualaikum readers.. 

"Harap maklum, ini bukan sebuah cerpen tau"

Aku rasa semua pun tahu, kucing merupakan binatang kesayangan Nabi Muhammad s.a.w. tetapi, apakan daya aku bukanlah seorang yang berani untuk belai2 si kucing niπŸ˜‚.

Nak dijadikan cerita, ada satu haritu.. aku dah terlambat nak pergi kerja.. dah siap-siap..
..keluar rumah.. 
hidupkan enjin kereta.. 
tutup pintu rumah dan 
bergerak ke tempat kerja..

Balik je malam tu, seusai pintu dibuka..

"wah..wah..wah.. "harum semerbak" bau rumah ni..(dalam hatiku berkata)😬- ni bukan cerita seram tau..

Ku tengok-tengok, ku intai- intai.. kot la terpijak something..
Ok..tiada..
Aku pun buka lampu dan terus ke bilik.. mengucap panjang tetiba ada benda hitam gerak2 atas katil.. maka suis lampu pun dibuka bagi menerangkan lagi penglihatan yang tak berapa terang nih..



Oh my god.. kucing siapa dlm rumah ni.. aduh..pasti bau tu datang dari si kucing mmbuat onar. - dalam hatiku..

Ok..tenang dan cari setiap ruang..tu dia..atas carpet yang gebu itu. Sabar je lah..


Malam tu jugak operasi membasuh karpet.. ingatkan ringan..bila dah basuh .. nak angkat.. berat rupanya..huhu.

Dalam pada tu, pintu rumah memang dibuka seluas luas alam sebab nanti kucing tu nak keluar..senang sebab aku nak angkat dia..memang tak berani..lah.. huhu.

Jam 11:45pm baru lah kucing tu keluar..otw siap meow..meow.. haha.. apa lah yang dibebelkan tu..

Sekian.

Nota ringkassampai hari ini(23.04.2019) kucing tu duk je kat kawasan rumah tuan dia😁

Karpet: da dihantar untuk cuci.. kalau ikut aku..nk buang jerπŸ˜‚

No comments:

Post a Comment

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...