11 November 2011

Disebalik Aidiladha 2011

Salam semua..hari ni 11.11.11 (11 November 2011)  -- uhm camne? cantikkan figure tu.. banyaklah nak wat sejarah pada hari ini. pulak jatuh pada hari Jumaat..hari yang penuh keberkatan. Pagi tadi saya ada on FB (facebook) adalah terbaca satu entry nie..tak taulah kesahihannya...

" JANGAN BANGGA DGN TARIKH 11.11.11 BACA INI -----> Dalam kitab satanic the holy is satan. Yg Mr St Wingston Father Satan bagi tahu yang 11.11.11 hari kebangkitan anak setan dan dajjal yang akan memerintah dunia. Dan org akan memuja2 pada hari keramat yg bratus tahun Wiliam satan tunggu-tunggukan. Sebenarnye orang tak akan tahu apakah makna tarik tersebut malah pada hari Jumaat datangnya kami untuk ...menyesat semua agama Islam, Kristian dan Buddha. Dan di mana nanti Yahudi dan kami akan gembira kerana kebodohan manusia yang ada agama tapi tidak guna dengan betul. Sesungguhnya father of god satan akan terus menyesat anak2 adam, St Mary and Crist Jesus. Maka kiamat akan muncul pada hari Jumaat dan tarikh ini bermakna untuk kami. Semperna keturunan kami 6.6.6 9.9.9 dan 11.11.11..wallah..."

-- sangat menakutkan statement tu -- sudahkah kita cukup dengan segala amalan?? -- tiada seorang pun punya jawapan ...


Oklah pada hari ini saya ingin berkongsi cerita bagaimana sambutan Aidiladha Cik Pinky pada tahun ini yang jatuh pada 06 November 2011 (ahad). Seawal mungkin saya sudah pun apply cuti.. ha~~ cuti sehari nak balik awal..tak mao sesak2 katanya... Terbaek kan..
eah, tapi anda semua tahu ke apa itu Adisil Adha?? ha..jom kite review Hari Raya Aidiladha .. kalau tak tau lah..

Khamis malam, saya dengan gigihnya ke Terminal Bas Selatan, nak balik kampung lah katakan..ramai gak hari tu... aish... semangat waja betullah..orang Johor nie..(termasuk aku lah tu)- hihiks.. Naik bas Transnasional.

Ha..kalau nak tau Bas Transnasional ni lah yang saya naik sejak belajar dulu..sampai larrr ni... kepercayaan lebih sikit kat company nieh... tepat jam 12 am..bas pun bergerak..apa lagi..tido lah saya.. almaklum keje sehari suntuk haritu.. tup2..buka mata .. alhamdulillah dah kat Kulai..

"eiii..buroknye tido... penat sangat kot... ha~~ uollss jangan jeles tau"
Jam 4 am tiba di Sanggar Kota.. terminal bas untuk semua warga Kota tinggi.Setibanya, terus call adik ku.. hehe..Amirul nama dia..

Jumaat, 04 November 2011 - ibuku keje haritu..balik malam. jadi aku buatlah apa yang patut..mengemas, tak masak, cz puasa haritu..hhii. Namun begitu, hari tu aku untuk 1st time outing dengan rakan FB.. nama dia Mohd Firdaus. Kami jumpa setelah dia balik solat Jumaat.. uhm jauhkan..jadi jam 4pm baru lah pi jumpa. Mohd Firdaus ni orang Pasir Gudang, Johor. destinasi kami adalah ke Jusco Tebrau.. tak pernah pergi rasanya..biasa gi Tesco je.. Kami p jalan-jalan. aku teman dia beli kemeja.. 1st masuk kedai tu..jalan punye jalan..usha punya usha..terbekenan kat satu kemeja tu..wah!! sangat smart.. Dia try baju tu, pun nampak smart bila dah pakai..ehehe.

Lepas membeli baju, kami p minum kat Food court. Dia oder air Nescafe O ais.. Teh tarik menjadi pilihanku.. -[actually nak oder nescafe ais]- tapi disebabkan tetibe memory Lost..huhu oder lah ape yg terlintas.. - lawak betullah..

lebih kurang jam 7.30pm kot..barulah aku tiba di rumah..hehe..apepun dia OK lah..nice guy.. 1st expectation. pada pandangan dia kat aku..tu tak tau.. banyak gak kami berbual..macam2 kisah.

05 November 2011
aku dok umah..p shopping2..tengok citer Al-Hijab..huhu.. ngan adek2... menyediakan bahan apa yang patut..course malam tu nak masak untuk esok...

06 November 2011
ibu keje pagi, jadi petang tu baru bertolak ke rumah atok ku di Tanjung sedili. walau apa pun pagi tu sempatlah g Kubur Arwah ayah sebelum ibu g keje... ziarah sekali kubur arwah nenek, tok bak, tok jamil..dan lain2.

07 November 2011

dah masa berangkat balik ke KL..uhuhu sedihnye..apa pun raya aidiladha kali ini banyak kenangan :
  1. Bersama family (happynyeeerrr)
Jumpa + dukung anak buahku- iQa
Jumpa dengan sahabat Fb yang sangat baik...(picture takde)

BaHAgia Terasa

No comments:

Post a Comment

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...