23 November 2011

Bukan nak mengata tapi luahan semata-mata

Salam sejahtera salam semua... bagaimana rasanya bila sudah bulan berganti bulan..sudah ingin beranjak ke tahun baru.. sudahkah kita bersiap segala persiapan dunia mahupun akhirat?? hahaha.. sangat tidak dinafikan adalah Belum jawapan daripada saya...

Opps..kenapa saya berkata demikian? al maklum..tengok saja dunia kita hari ini.. disana- sini ada bencana, ada kemaksiatan yang kebanyakan pelakunya anak bangsa kita, tanpa segan silu.. huh!! pembunuhan juga berlaku..pasti ada sahaja terpampang, tercoret kisah2 duka, kekejaman yang di siarkan di dada akhbar..mana agaknya sikap perikemanusiaan? adakah ia hilang bersama arus kemodenan? renung-renungkanlah...

Seperti tajuk yang saya pilih : Bukan nak mengata tapi luahan semata-mata.


Pic : Coklat Mata
 ehehe~~ gambar tu hanya hiasan, tak de kene mengena dengan ini cerita. Tapi nak gak bagi tau.. gambar tu adalah sejenis coklat . sahabat saya bagi... dalam dia lompong..means kosong... kami makan dengan kek pisang..wow!! sangatlah sedap.. tak percaya?? cubalah... pasti nak makan lagi...

kisah ini bukan saya nak mengata, mungkin biasa di semua tempat kerja. saya mempunyai banyak kerja yang perlu di siapkan.

gambar hiasan
 Tugasku mengkatalog buku, counter service, customer service, kadang-kadang aku cam keje di stationary shop. kadang-kadang jadi cleaner jap..

Tolong menolong amalan mulia..betul tak? saya suke tolong orang..kadang2 keje sendiri tertangguh.. tapi kalau orang tu nak mintak tolong, tapi nak buat ikut kepala sendiri..demanding.. ha~~ buat lah sendiri... Jahat tak?? --> tapi buat gak on time..

Pastu keje sendiri kelam kabut lah..bila listing, report, statistik, cataloguing, ngan bebudak nie...punye masalah...tertangguh... bak kata bos Ku.. buatlah kerja jangan harap orang nak nampak betapa kita bertungkus lumus..tapi berharaplah agar Allah memerhati kita..cukuplah allah sahaja yang tahu...

*P/S : Jangan Lupa senyum.. dalam apa jua keadaan

2 comments:

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...