27 September 2011

Kisah awang hitam lagi !!

Sepertimana yang kita ketahui… di Malaysia, lebih-lebih lagi di ibu kota.. bukan ibu kota je..anak, cucu kota pun sering kita dengar masalah “awang hitam”. Banyak kes yang melibatkan dierang nieh.. pikat anak dara, mak dara Malaysia lah… jadikan orang Malaysia keldai dadah..lah.. eiii..sesuka hati je nak jadikan keldai..apa..ingat keldai tu chomey sangat ke?? Toolonglah…

Okies…dalam jalan2 ke blog jumpa one blog nie.. JoM baca…pendapat dia tentang awing hitam nieh..




“Entah kenapa jiwa aku meronta-ronta untuk menulis berkaitan “awang hitam”. Ape itu awang hitam rakan-rakan?….heh!! awang hitam atau nama saintifikya “negro” dah semakin ramai dan banyak di negara kita ni, kebanyakkan awang hitam ini datang dari negara afrika terutamanya Sudan.



Sudan,negara terbesar di afrika dan ke-10 terbesar didunia dengan 42 juta populasi. Sebilangan kecil daripada mereka memasuki negara ini dengan menggunakan pas/visa pelajar, tetapi tak pernah menuntut di Institusi Pengajian Tinggi dan sibuk pula nak mengorat wanita tempatan yang gilakan dan dambakan cinta dari awang hitam. Tinjauan dan pemerhatian yang telah aku buat di sekitar lembah kelang dan kawasan-kawasan sekitarnya, mendapati sebilangan gadis melayu kerap berpelesaran dengan awang hitam, tidak kiralah di mana..di sekitar bukit bintang, di dalam komuter, di mid valley city..tidak kira siang dan malam!! Berpelukan dan berciuman di tempat awam merupakan satu senario yang biasa kelihatan dan perlakuan ini antara gadis melayu dan lelaki hitam yang entah dari benua mana munculnya!! Pada telahan aku, mungkin budak-budak melayu ini terpedaya dengan janji-janji manis si awang hitam ataupun berasa lebih nikmat memeluk tubuh sasa dan mencium bibir tebal si negro.



Bagi awang hitam pulak mungkin ini boleh dijadikan satu penanda aras atau satu kebanggaan mungkin juga satu cabaran bagi yang lain-lain menggomol tubuh genit gadis tempatan dan ia merupakan satu nikmat yang tak terhingga.



Kini aku rasa dah bersepah awang hitam ni, kalau dulu hanya kelihatan di sekitar lembah klang terutamanya di Kuala Lumpur dan sekitarnya (terutamanya area-area Damansara, PJ, Kelana Jaya, Subang dan lain-lain) tetapi kini, di Kajang, Semenyih, Bangi, dan ceruk mana-mana aja..kelibat awang hitam pasti kelihatan. Berbanding dengan sikap Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) lain, (Indonesia, Myanmar, Nepal, India, Babgladesh dan lain-lain) awang hitam lain sedikit..dengan susuk tubuh yang secara lahiriah-nya besar, tinggi dan sasa (Seolah-olah ahli gymnisium dan atlet bina badan) mereka ini lebih hyperaktif, nakal, dan jahat.

Dari segi berpakaian, kalau diperhatikan awang hitam lebih trendi, dan berfesyen..dengan gaya-gaya hip-hop, kadang-kadang berbaju kot dan kemas seolah-olah ahli perniagaan yang berjaya. Perwatakan awang hitam lebih agresif dari PATI yang lain, belagak dan sombong serta tidak menghormati masyarakat tempatan. Boleh kita lihat aksi mereka di dalam komuter, pasang lagu kuat-kuat, menari dan terkinja-kinja dan pada masa yang sama mata meliar pandang wanita-wanita sekeliling..galak sungguh!!!



Kalau nak dikatakan pasal awang hitam ni..tak kan habis, semakin ramai awang hitam di Malaysia ni, dan dah terlampau banyak kes jenayah telah dilakukan, dari black money, pecah rumah, samun, rogol, liwat kanak-kanak, dadah, raba, perkosa, gaduh, bunuh, menipu, minum arak di tempat awam dan mengganggu ketenteraman awam.



Awang hitam-awang hitam…..

“bro…jiran baru aku awang hitam…baru je pindah..seminggu pun tak sampai”

“ye ke? bile pindah?”

“baru je….aku rase awal minggu hari tu dorang masuk…”

“kao kena hati-hati mat…awang hitam ni bahaya…dorang ni nakal dan agresif sket..dorang wat pe kat sini..stadi ke kat kolej depan tu?”

“ye ke bahaya?..aku tengok ok jeeee…siap bawak famili lagi..ada dua orang anak lagi…bukan student, katanya cikgu..”

“kao biar betul…awang hitam jadik cikgu..ape nama dia bro?”

“Kumaran A/L Munianndy…kalao tak silap aku lah…bini dia Nageshwari A/P Mariappan….”

“Bodoh…tu bukan awang hitam, kao ni..india ngan negro pun tak dapat beza!!!” – sekian


TAMAT


Betul tak… kalau nak diikutkan Negara kita nie dah cam oversea ja… hihik.. international tu…

Ceq pinky memang akui dierang nie..kalau berkata2.. memang menarik..menjanjikan macam2 yang indah2… bukan nak prasangka..just berhati-hati… sekarang nie..cik pinky sering diganggu oleh kaum dierang nie… al maklum..tempat kerja cik pinky nie campur ngan international..gitu..clazz gitu..kan.. hahaha..

Kes ni dah setahun dah tapi masih lagi berlanjutan sehingga ke hari ini… nama mamat tu “thank you Felix”- 1st time dengar..dah terbayang Felix the black cat…

1 insiden – dia bagi tau dia terpikat dengan diriku.. buat tak layan je…[menyibukkan diri]

2nd insiden – 3 bulan selepas tu, mamat nie muncul lagi [la..ingatkan dah habis study dah]- aiiisshhh. Mamat nie datang siang hari, nak jumpa saya tapi Alhamdulillah hari tu masuk petang. So dia gtau bos saya yang dia akan berkahwin ngan aku. Nanti nak p jumpa mother in law… pengsan mendengarnya…

Bos aku pun sengal, cakap..boleh..tapi..nak ke fiza ngan u??

Mamat : of course, sebab saya cintakan dia..

Bos : tapi dia tak suka awak…

Mamat : tak kisah..yang penting saya suka dia.



3rd – petang masa tu..tetiba gtau yang dia dah gtau bos aku yang dia nak mawen ngan aku.. so??? Eiii tolonglah…

4rd- nasib baik hari tu dia ada discussion, kawan2 dia pun ramai… namun begitu sempat ag dia dok menepek kat meja aku gtau..she’s my wife to be…

Member: really?? Is she accepting u?

Mamat : of course.



5th : mamat tu datang ke meja aku..dia serius ..ngan aku.. siap dok gtau future plan..impiana dia yang mana..” I hope… when I get up from my sleep, u were in my eyes”- then I make a breakfast .. dia g keje, pastu balik, aku sambut dia” wallah…sangat romantika d’ amour..kan..



OOO..tidakk!!! 
Migraine aku… [mintak dijauhkan..lah]



Semalam dia datang lagi, gtau bos baru YANG AKU ADALAH WIFE TO BE  dia..siap gtau kawan2 dia lagi..

 Tertekan aku dibuatnya..kalau dia datang cam alamak..masalah paling besar datang..

Aku sentiasa berdoa agar dilindungi..mintak dijauhkan dari mamat neg itiew!!!- menangis tak berlagu..
Uwawa!!

2 comments:

  1. anda
    kene
    tagged
    hehehe

    http://syuqsaf.blogspot.com/2011/10/segmen-jowm-join-bloglist-eyryn.html

    ReplyDelete
  2. Repot polis lahh bebb....aper tunggu lagi??

    ReplyDelete

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...