19 January 2011

Puisi Untuk Ibu



Salam..hehe hari ini Rabu..
esok cuti dah..erm.. sehari je..
ade sape2 keje ker esok..
selamat bekerja ya~~
ehehe..nice kan tazmania nie


hari ni, saya baca suratkhabar..
wah!! Rezeki terpijak katanya..
banyak tu...duit syiling..bertaburan n di pungut oleh pengguna Jalan Raya
sanggup dierang membahayakan diri??
ish3... Duit..ma~~ $$$$..
lepas tu..camne nak kira balik duit tu..syiling plak tu..bukan sikit..banyakkk..

wah..memg mata duitan

Semalam di facebook..
saya di tag oleh sepupu saya..topex..nama samaran dia
ingin juga saya berkongsi puisi ini dengan kalian..selamat terhibur...



- Puisi Untuk Ibu -

Ya Allah,,,,,,
Rendahkanlah suaraku baginya
Perindahlah ucapanku didepannya
Lunakkanlah watakku terhadapnya

Dan Lembutkanlah hatiku untuknya
Sampaikan ma'af kami kepadanya
Sampaikan cinta kami kepadanya


Ya Allah,,,,,,
Berilah ia balasan yg sebaik-baiknya atas didikannya padaku
Dan pahala yg besar atas kasih sayang yg ia limpahkan padaku
Peliharalah ia sebagaimana ia memeliharaku


Ya Allah,,,,,,
Apa saja gangguan yg telah ia rasakan
Atau kesusahan yg ia derita karena aku
Atau hilangnya sesuatu haknya karena perbuatanku
Maka jadikanlah itu semua Penyebab susutnya dosa-dosanya
Dan bertambahnya pahala kebaikannya
Dengan perkenanMU Ya Allah,,,,
Hanya Engkaulah yg berhak membalas kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda


Ya Allah,,,,,,
Bila maghfirahMU telah mencapainya sebelumku
Izinkanlah ia memberi syafa'at untukku
Tetapi jika sebaliknya
Maka izinkanlah aku membeti syafa'at untuknya

Sehingga kami semua berkumpul bersama dg santunanMU
Ditempat kediaman yg dinaungi kemuliaanMU, AmpunanMU serta RahmatMU
Sesungguhnya Engkaulah yg memiliki kurnia Maha Agung
Serta Anugerah yg tak berakhir
Dan Engkaulah yg Maha Pengasih.

2 comments:

  1. rindu mama ttbe!! :)
    mama kita nak datang isnin nanti.. hehe. tak sabar..

    ReplyDelete
  2. Pasal entry ketam tu saya dah baca komen kamu...
    owh,dah kamu minta izin so saya benarkan kamu copy...

    ReplyDelete

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...