12 March 2012

Melawat ke PuDu

Terminal bas Puduraya (kini dinamakan ke Pudu Sentral), yang terletak di pusat bandar, digunakan untuk menjadi stesen bas utama di Kuala Lumpur. Selepas make over dan pembukaan semula pada April 2011, ia kini menjadi bas ke utara.
 
Aish ketinggalan betul lah kan cik pinky nie..berkurun kot..baru nak tulis entry pasal PUDURAYA...hehe..
Kunjungan tak diduga sebenarnya, kebetulan nak p beli tiket.. paling dekat dari ke TBS..semata-mata nak beli tiket..
 
Buat pengetahuan korang, 1st time pergi ke sana pada sabtu lepas (10 March 2012).. itu pun sahabat saya yang bawak..kalau tak..erm..berjanggut lah.. Kawan saya ni..merangkap kawan serumah kat KL.. Illa nama panggilannya. Dari universiti naik LRT ke Masjid Jamek..naik Star ke Plaza Rakyat.

On the way nak ke PUDU ada cina amoi ni..tak tau lah..dia rabun ke apa, dia pergi tanya..

"Are u chinese?"
- Blurr jap..asenye aku pakai tudung, ala-ala muslimah..

What ever lah...aku hanya mengikuti sahabat aku, ila..coz dia dah pernah g...
Suasana dia ada sedikit canggih dari segi peralatan..tapi nampak still crowded.. kat situ..tempat tiket tingkat 3 kot..ha..semua ada kaunter..cam kat bawah nie lah...
 

Ni plat form dia..Ha..kalau kat TBS..ada polis kan..jaga.. kat PUDU.. lebih kurang ruang legar gak..tapi nak masuk kene tekan button kat pintu tu.. ehehe.. kat TBS kene tunjuk tiket..

Sekian Hari melawat ke PuduRaya @ Pudu Central..

No comments:

Post a Comment

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...