Visitors

05 August 2011

Ramadhan datang lagi

Salam Ramadhan semua!!

Ramadhan menjelang kembali !!! wah, gembira rasa, al maklum..masa nie lah kita sebagai umat Islam berusaha membuat kebaikan mendapatkan keredhaan dari NYA. Tahukah anda?? Ramadhan adalan bulan Allah.. uhmmm, tau kan?

Ha!! Awak yang depan screen nie..jangan wat muka berkerut-kerut…dah macam limau purut plak.. hehe. Ok..Ok.. jangan marah.. senyum sikit adik manis… barulah berseri-seri… 
=======

SAPE TAU APA ITU RAMADHAN??


“Bulan Ramadhan merupakan bulan yang mempunyai banyak kelebihan. Kedatangannya selepas dua bulan yang juga tidak kurang keistimewaannya iaitu Rejab dan Sya'ban. Bagi tujuan menyuburkan rasa tanggungjawab dan rasa ingin menambahkan ibadat kepada Allah sepanjang Ramadhan ini.”


Sempena Ramadhan ni..jom kite nyanyi lagu nasyid..rasanya sejak sekolah rendah kot…

Lalala~~~

*****************


Harapan Ramadhan - Raihan

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna..Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya

Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

Salam Ramadhan semua... Puasa jangan tak puasa..

No comments:

Post a Comment