Visitors

22 August 2010

Ape tu H2K1??


Salam kepada semua.. hari ni adalah hari kesebelas..sekejap je dah nak 2 minggu kite berpuasa.  Alhamdulillah, Allah s.w.t. beri aku kesihatan yang baik agar buley aku mengerjakan ibadat puasa dengan tenang. Sejak semenjak ni, bermacam2 kejadian dah berlaku. Sehingga aku kadang2 mengalami kebengongan.. antara yang mnjadi isu adalah;
1.       Hubungan
a.       Antara rakan dan sahabat.. ada ke perbezaan antara dua ni?? Pada diriku kedua2 perkataan di atas ada maksud yang membezakannya. RAKAN= teman yang berada di sisi kita tika suka..duka. sahabat= sma maknanya.. so..ape yg membezakannya?? Rakan dan sahabat adalah satu hubungan yg dimiliki oleh semua manusia di dunia..Cuma pada aku.. sahabat adalah org yg kita kan berani menceritakan segala suka duka, rahsia kpada dia..manakala rakan adalah org yg kita buleh cerita.tapi tidak semua.
b.      Aku mempunyai rakan, Cuma aku sekarang ini tersepit antara kedua2nya.. aku pon kadang2 tak pasti..sama ada..adakah dia akan simpan jugak rahsiaku seperti mana aku menyimpan rahsia dia??

2.       Kewangan
a.       Setiap bulan aku dapat income, namun aku bukan tak bersyukur.. namun..aku seperti kais pagi makan pagi, kais petang makan petang..kerana hidup di Bandar metropolitan..merupakan satu cabaran paling sukar untuk orang seperti aku yang baru belajar brdikari. Sebelum ini aku hanya bergantung kpd family..

3.       Hati dan perasaan
a.       Bila dikatakan tentang hati dan perasaan, ape yang korang sume fikir?? Pasangan yg romantic..hehe. aku sejak ramadhan..aku sentiasa merindui kat orang yg tersayang. Lama sudah mereka pergi jauhhhh…tak kembali. Rindunye aku kat mereka, kadang2 menjadikan aku menjadi murung.
b.      Namun naseb aku baik kerana mempunyai seorang adek yang baik and sanggup mendengar keluhan dan kesusahan aku..kerana kat KL ni, hanya aku dan adek.. 

ITU LAH...H2K1

No comments:

Post a Comment