03 April 2010

Hikmah di sebalik cerita

Assalammualaikum w.b.t. pembuka bicara. hehe~~ mybe entry aku untuk hidup aku. cz ni 1st time. Korang percaya tak??setiap ape yg berlaku pasti ade hikmah?? uhm..aku percaya..tapiii kadg2 tak pon..hehe. whatever lah kan..

Berbalik pada cerita, kesah nieh berlaku pada 31 March 2010 = ahad. Hari ni aku ade Xam kat UiTM. Xam tukk sume jawatan agaknye..aku & kengkawan seangkatan semestinya.. PUSTAKAWAN..

Kesahnye bermula, aku bertolak dari umah sewaku D'VISTA angkasa jam 7am. Kbetulan hari tu tader air, TAPI..mujur aku bangun seawal 5.30am..berdebar kot. Aku p UITM shah ALam naek bas RApid KL U80.. dalam menunggu bas..abg SyuQ pown sampai..so kami tunggu lah bas sesama..

Then biler bas sampai, aku jumpe plak ngan member mse p Exam M-TEST..rosa namenye..dia amik pemb. pendaftar.. so kite bertiga sesama naek bas menuju ke seksyen 2.

Sampai seksyen 2 aku, abg syuQ, & rosa tukar bas 603 agaknye..bas ni trus masuk Induk UiTM.. mse nek bas, rakan ku niza pon sampai.. so skrg kami berempat p ke Fakulti kejuruteraan Mekanikal. Ramai pustakawan2 yg aku jumpe..member2..dah cam reunion r plak..hehe.

Exam sepatutnye bermula jam 9am, tapi ntah ape cerrr.. exam start jam 9.20am.. tu baru masuk dewan.

*****

lebey kurang jaM 11.50am, xam tamat. Semua candidate berpusu2 kuar deWan dgn berbagai aGenDA. AKU?? uhm aku join A'A, Iela, Niza & hafiz..p makan kat PKNS..huhu.. lapo larr.

***

Nak dijadikan kesah, aku, niza n iela balik ke KL sentral menaiki KTM..dari Shah Alam.. Tetiba di JAlan templer train tu benti la.. lame r gak..macm2 crita kiterg bualkan..(nak tulis pjg sgt)huhu.

agaknya lame bangat..pnumpang pon ade yg kuar..panas..kot..memang pon.. pemandu KTM tu pon memberi arahan supaya sume penumpang kuar dari train utk mengelakkan kepanasan.. Tapi kami bertiga tak kuar..pon..dok berbual2..hehe. berkampung kiterg jap kat halan templer tu..hehe..hari minggu kan..

THE cONCLUSION HERE, kalo tak kerana ade exam UITM..aku tak jumpe kawan2.. semua ni ade hikmah nye


No comments:

Post a Comment

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...