Visitors

06 July 2013

Kisah Getah Tempe

Assalammualaikum...

Dalam mengira datangnya Ramadhan, pelbagai amalan kita sebagai umat islam cuba lakukan. InsyaAllah diterima atau tidah kita berdoa pada NYA yang berkuasa dan berhak. Kurangkan perkara lagha..

Hari ini nak cerita pasal getah tempe... Haa.. mesti semua tau kaan.. getah yang mengikat tempe.. bagi yang tak pernah lihat tempe berikat ngan daun pisang..ini disertakan gambar yang di kumpul sepenuhnya dari pokcik google.. saya kat abegitu sebab sekarang kaan tempe lebih kepada bungkus dengan plastik je.. hehe




ini getah tempe..

Mesti anda semua tau banyak gunanya getah ni, saya buka cerita kisah ni sebab pagi tadi sebelumke tempat kerja, sahabat saya a.k.a. housemate dok lah tanya sana sini sapa ada pemadam... saya memang takde lah kan.. bila habis semua dia duk selongkar tak gak jumpa...

kawan  : " ish..hari tu ada..takkan nak g beli pemadam"
saya     : " banyak ke nak padam?"
kawan  : " ada ke, pemadam?"
saya     : hehe tak de, tapi kalau nak try boleh..awak p cari getah tempe
kawan  :" getah tempe?"
saya     :" erm.. alaa getah ikat polistrin tu"

* kawan pun g ar cari kat dapur..jumpa lah getah dah putus dah pun..

kawan   : " ini..fizah"
saya      : " ha..betul lah tu.. g padam.. usaha lebih sikit..
kawan   : " wah..tak tau pun boleh... terima kasih"

*hehe..cz masa kecik penah guna time tader pemadam..

^_^ ANTARA KEGUNAAN LAIN:

            

* Boleh gak wat ikan plastik... ikat rambut.. dll..itu antara yang penah saya buat.. 


"BAGAIMANA PULA DENGAN ANDA? MARI KONGSI CERITA"