07 December 2011

PERCUTIAN AWAL MUHARRAM 1433

 




MUHARAM adalah bulan pertama dalam tahun Islam (Hijrah). Sebelum Rasulullah berhijrah dari Makkah ke Yathrib, kiraan bulan dibuat mengikut tahun Masihi. Hijrah Rasulullah memberi kesan besar kepada Islam sama ada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri. (Sumber : http://www.ashtech.com.my/bulanislam/Muharam.html) . Ini juga bermakna adalah tahun Baru bagi semua umat Islam.

Kebetulan Maal hijrah tahun ini jatuh pada 27 November 2011 (ahad). Oleh yang demikian anjakan hari cuti telah diberikan.. apa perasaan korang?? Hehe..happy tak? Happy..sangat..tau. kebetulan 26 November 2011 adalah majlis perkahwinan teman serumah ku. Mengikut plan saya, iela, dan naz akan menghadiri majlis idea yang berlangsung di Senggarang, BP. Johor.
Diriku pergi bersama family tersayang.. ehehe. Iela dan Naz pergi dengan rakan mereka, Muazan dan fad.. (nama sebenar tak tau). Kami berjumpa di rumah pengantin jam 2.30pm. 

google punye
Setelah makan, bergambar kami ikut haluan masing2.. saya ngan family ke Felda Air hitam – pergi Expo Pertanian. Manakala, iela, nas dan rakan2 mereka bertolak ke Melaka (bercuti). 

pertanian
 

Di expo tu sangat seronok, sebab..ahaha~~ ada jual makanan yang sedap… yummy! Yummy!.. then banyak produk2 tempatan..not bad.. Oklah..ada orkid..ibu sangat suka orkid..jadi ibu pun beli sepokok.. mulanya..saya ngan cik sakura p cari Mr. Jam. Alhamdulillah..then kami jalan2 cari ibu n adik2..terserempak plak dengan lembu.. lembu tu sangat besar..takut plak nak p dekat2…


Ha..kat area makanan produk tempatan ada jual, susu segar, puyuh, bahulu, keropol lekor..etc. lebih kurang jam 7pm kami pun bertolak pulang..

No comments:

Post a Comment

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...