Visitors

29 March 2011

Masih panjangkah perjalananKu


بسم الله الرحمن الرحيم

Cuaca yang elok, matahari bersinar  indah. Alhamdulillah bersyukur aku ke hadrat ilahi kerana masih lagi bernafas dan masih lagi diberi kesempatan menatap keindahan alam yang sementara. Semalam aku baru sahaja menjejak kan kaki di Kota Metropolitan ini, Kuala Lumpur setelah 03 hari bercuti.

Jumaat; 25 March 2011, pulang kerja agak lewat sedikit. malam baru sampai di rumah. bersiap-siap untuk pulang ke kampung halaman. gembira rasa hati kerana dapat jumpa dengan ibu tercinta dan adik-adik. uhm, namun hati sangat berdebar-debar, tak tau kenapa. Setiba di apartment, tergerak hati nak tegok peti surat.. wah..surat panggilan daru UTem.. just ujian saringan. tarikhnya esok 26 March 2011, jam 9.00 am. dalam hati ::" wah ke UTeM gak aku.." - sebab mulanya aku malas nak p Join Kolej wat Karnival sukan selia kat UTeM.. tup..tup.. ke sana gak. Jam 9.30pm aku bertolak ke Termibal Bas selatan..

"Wah! besar gilerr..terminal nie.. ada balai berlepas, balai ketibaan..dah cam air port pulaks.. " erm, tak sempat nak amik picture.. disebabkan sampai kat TBS jam 10.30pm..so aku amik keputusan nak meround kat situ. habis pusing satu terminal..naik ke tingkat atas..ada food court.. ada restoran nasi kandar, Kenny Roggers, Wndy, KFC, kedai roti..7 eleven, ish macam2 lah. 

Jam 11.00 pm, ada announcement yang mengarahkan semua penumpang berada di balai berlepas 30minit sebelum waktu.. ha~~ baru tu aku p cari..gate mana nak p. last2 rupa-rupanya gate 17 hujung nu~~ tersorok sket.. tepat jam 11.59pm, bas pun bergerak ke Kota Tinggi, Johor. Tiba jam 4.00am, then terus kemas beg ke UTeM..Melaka. cian adik2 aku kene gak bangun. huhu.

  
UTeM Logo
26 March 2011::  Yang drive kereta, of courselah adik aku Amirul Ali nama dia.. dia mintak je tolong.. senang sikit.. adik-adik yang lain pun senang gak.. bertuah. Tiba di UTeM jam 7.30am.. kami terus ke McD dekat dengan  Durian Tunggal. Exam tamat jam 1.30pm.. huh!! panas giler kat UTeM.. maybe kekurangan tumbuhan hijau. agak lapanglah tempat dia. Lepas tu terus ke Pontian. 



Tiba di Pontian petang jugak lah, ibu memberi keputusan untuk menginap di ::

logo resort
 27 March 2011:: pagi tu aku kami g breakfast di cafetaria.. sunyi je..maybe tak ramai pengunjung. status golf resort agaknya..cam ak, 1st je..dah andai mesti tempat ni mahal. tapi disebabkan my mum keje government..so dapatlah diskaun.. untungnya jadi govern servant. 

jam 10am, kami ke rumah sepupu di Kukup..sempena majlis perkahwinan dia..Tahniah Raihanna dan pasangan. erm, nice sangat. petang singgah sebentar di bandar kukup dan terus balik

28 March 2011:: bertolak ke KL jam 1.30pm. then malam nie adik ku dari UPM datanag sebab nak makan masakan bonda..hehe.. sedap..memang terrbaikkk!!

Nice weekend






No comments:

Post a Comment