Visitors

23 December 2010

Result PMR 2010

 Assalammualaikum..

Wah..ape khabar semua..ade tak yang para blogger kite yang sedang menunggu result PMR?? or adek2 atau sepupu.. teringat dulu berdebar-debar rase nak pergi amik result kat sekolah.



23 December 2010
 Result PMR 2010 akan diumumkan hari ini 23 December 2010 ..berkemungkinan pelajar akan menerimanya pada jam 10 pagi ini.. Cik Pinky ade sorg adek yang tingkatan 3.. hopefully semuanya Ok... hehe..

GooD Luck to all PMR student yang dapat result arini..

Bagi pelajar itu sendiri, sebelum pergi ke sekolah mengambil keputusan tu.... banyak-banyakkan berdoa dan bertawakal kepada Allah (bagi yang Islam). Mudah-mudahan, mendapat keputusan yang cemerlang.

Tak lupe jugak Ibu Bapa hari ini pasti merasa bahangnya. hehe. bagi ibu bapa, jangan gemuruh sangat dan memberi expectation yang terlalu tinggi kat anak, cz akan membebankan anak nanti. Doakan yang terbaik untuk anak-anak encik-encik dan puan-puan semua. Jika mereka berjaya, bergembiralah. Jika mereka kurang berjaya, pujuklah mereka dengan senyuman. Bukan dengan muka yang masam macam baru lepas makan mangga masam. Ini adat. Ada masanya mereka kalah, ada masanya mereka menang. Itu percaturan hidup yang mereka perlu tempuhi. Selepas PMR, ada SPM. Selepas itu? Peringkat kolej, matrikulasi dan universiti dan akhirnya ke alam pekerjaaan. INi semua tangga-tangga yang kebiasaannya pelajar-pelajar di Malaysia akan hadapi. Tak perlu pening kepala, hadapi dan enjoykan hari anda dengan segembira mungkin. [http://ohcikgu.com/2010/12/16/tarikh-keputusan-pmr-yang-rasmi-23-disember-2010/]

Tak Lupa juga

Cikgu-cikgu, pasti sedang sibuk menguruskan event arini.. mereka juga berdebar2 menanti keputusan pelajarnya.. adakah akan mempengaruhi nama baik sekolah. Ape pown banyakkan bersabar dan bertawakal agak semuanya berjalan dengan lancar. 


erm..lepas ni ke mana pulak hala tujunya??

- teruskan persekolahan di Sekolah Harian
- masuk MRSM
- Politeknik
- Sekolah berasrama penuh
- etc.

aper pown keputusannya... belajarlah selagi ade peluang..hehe

2 comments:

  1. salam dear.yong da sent email ya berkaitan bodimate tu :)

    ReplyDelete