Visitors

04 November 2010

kisah Dunia Ku...

cek hati..mana tau ade hasad dengki..perasaan hasad dengki.. tara baeekkk tau
Salam semua blogger..tegar mahupon..sambilan cam saya nieh... korang tau tak hari ni bp hari bulan??
Today - 04 November 2010...uoll's
ha..esok..Deepavali...cuti  ler..gamaknye..
yee huu!!

Minggu ni..sungguh lar penat teramat...
coz kene wat memacam..pepagi je..
punyer lah "rajin" bangun..siap2..p keje
sebelom tu singgah sebentar kedai che kiah..
beli... donut..

****
xtually nak citer kisah dolu2 ngan skrg..dalam hidup aku
  1. Dulu-dulu..aku dok ngan family dari lahir..(of coz lah) sampai form 6
  2. habis form 6..ayahku suh amek some kemahiran kat selayang..
  3. 1st time dok jauh.. faham2 je lah kan..
  4. tapi lepas sebulan lebih..dapat menyesuaikan diri..
  5. tapi tak lama aku kat sana..
  6. aku diterima masuk ke UitM, Puncak Perdana..
  7. Korang tau Puncak perdana..yang hot ngan citer Altantuya kene Bom..
  8. erm..time tu aku tak dengar pon bunyi bom..
huhu
  1. selama 3 tahun aku belajar kat sana..
  2. macam2 pengalaman mengajar aku..
  3. dari segi pergaulan, berdikari, study sampai larut subuh malam
  4. merayap..pusing2 kolej time stress
  5. p beli makan kat abg nasi lemak..
  6. balik lewat, sampai kene saman kat pok guard
  7. lepak2 ngan lecturer..p bekpez ngan lecturer
  8. p travel untuk subjek library planning...
  9. p camping..join kesatria..
  10. Gaduh2 satu rumah..pasal bende kechik je..hehe
  11. kene panggil ngan dekan...
  12. huhu..banyak sungguh

***

sekarang, aku sudah pun bekerja di bandar metropolitan..
namun, jiwaku masih di Kota tinggi, Johor..
aku senantiasa rindu kat ibu, adek2..
namun rezeki membawa aku ke sini
City University College of Science and Technology, PJ
di sini aku belajar macam-macam...
kenal ngan staff...nagn student
yang masing2 punya ragam..attitude tersendiri..
pensyarah aku slalu pesan...
hati-hati politik dalam pekerjaan.. manusia baik..hanya segelintir yang boleh dipercayai..

***
aku p keje nek LRT...RM2.00 tambang pergi dan balik..
Dulu p sekolah..merempit..nek beskal..free je.. bestt time turun bukit..wah!! laju giler..

*****
dulu kalo susah ibu n ayah pasti tolong..
skarang...sendiri tanggung lah..

***
dulu.nak beli ape?? kumpul duit ibu n ayah bagi..sampai masa..p lah beli barang
sekarang..nak beli ape?? keje rerajin..ade duit beli lah..tu pown 10 kali pikir..huhu...takot membazir..biarlah kengkawan nak kata aku kedekut..
tapi bab makan.. no hal..

4 comments:

  1. terkenang kawan -kawan time study dulu kan... rindu dorang semua...esok cuti deepavali... cuti sampai sunday..bestnyee

    ReplyDelete
  2. huhu,..mcm2 ragam n hal la ek nk mntak photostat..;DD

    ReplyDelete
  3. ahahaha, best part merempit nek beskal.. che sakura pun join skali.. ngeh3

    ReplyDelete
  4. bspotgurl : betul tu..teringat time study..huhu..rindu sangat..

    Zoliver Sykes : tau tak pe..awaklah salah sorgnye kan..hehe

    Nurliyana Binti Hussain : ehehe... tau tak pe..best..kan..macam2 memory..nek beskal p school..huhu

    ReplyDelete