17 February 2010

Tanpa Rumah Sewa


Tersenyum girang rasenye..tiba di sanggar Kota, iaitu terminal Bas Kota tinggi..hehe. Dalam pada tu kepala penin gak..al maklum dok bangun2 tido jer..nak turun bas..

mase tu jam 5am.. wah..aku call ibu..mtk tulun amik..
sesampai umah...kat ruang tamu..adeq2 lelaki ku..bergelimpangan tidur..macam2 gaya..
hehe..mujur tak terpijak.. SORRY..

pagi tu lepas breakfast be hoon goreng..
yang lelaki..(abg & 3 adeq lelaki) bersiap nak p memancing..
cz petang karang kiterg plak nak balik kampung..

jam 2pm..amirul call..tye nape tader org kat tanjung??kata ade kenduri arwah..
pelik bin ajaib..ibu pon call mak cik aku..mak long bedah namanya..

"Rupa2nya..dierg tak jadik wat ari sabtu..nak wat ari ahad"
lar..aper pown aku, yan, n ibu n afiq kene r gak drive p balik kampung kat Tanjung sedili Besar..
sebab..budak2 tu kelaparan..pnat memancing r tuh..


ini kat Jeti kat kampung


ini pekan tanjung sedili

Rumah atuk tu..depan dia ade laut.. so..petang tu..bile sume dah tidur..penat kot..nash & nizam ajak aku p turun laut..ehehe..
apa ag.. aku pon join lah..borink dok umah..
Sakit kaki terpijak teritip..

Tup..tup kul 5pm..abg dah panggil..uwahaa..nak balik..
aduyai..camne nak naek nie..tembok tinggi sangat..
dengan tersengih2..mtk tolong amirul tarik aku..naik atas..
yan cakap..dah cam kene dera..ali tarik aku cam tarik anak patung..

esoknye...ahad.. tu naik satu kete je..p Tanjung..bz r..
malam tu ader kenduri arwah..mula nak wat ramai2..tapi
tak jadi diz time untuk atuk sorg jer..
next time baru lah ramai2 kot..
jam 11pm pon balik..tak boley nak tido sane..dah tader tempat..
ramai sangat..huhu

Isnin sepupu dari seremban datang..
Auf & Ayeb..jer..dierg stay umah arwah nenek..
selasa pagi..dierg ajak aku p air terjun..
erm..takper lah..ptg tu..
aku balik nagn budak dua orang tu..

Sampai di Vista dalam kul 10 pm..
jam giler..uwaaa..ase pening kpala..
al maklum..tak boley sangt dok lelama dlm transport..lagi2 jalan jauh..

Tamatlah..percutianku..

No comments:

Post a Comment

[COPY POST] Kecantikan adalah subjektif.

  Kecantikan pada setiap insan itu adalah subjektif. Bergantung kepada siapa yang menilainya. 😊😊😊😊😊 "Posting di bawah adalah nukil...